Zaterdag - 4e dag

20 augustus 2023 - Thüringer Wald, Duitsland

Deze dag heb ik eerst een webinar gevolgd van een amerikaanse fotograaf, dit was een leerzame webinar waar ik echt wat aan heb.

In de middag naar Greifenwarte Falknerei Am Rennsteig gegaan, ze houden daar verschillende soorten valken en gaven in de middag een show met de verschillende valken, was leuk en mooi om te zien.

Ik heb daar mijzelf ook lekker kunnen uitleven in het foto's maken

DSCN9566DSCN9538DSCN9521DSCN9489

DSCN9486

Meer foto's via deze link: Greifenwarte Falknerei Am Rennsteig

Eind middag/ begin avond wezen zwemmen bij Waldbach Mosbach, een mooi open lucht zwembad, heerlijk was het zwemmen na zo'n warme dag.

Na het zwemmen nog even naar de supermarkt en toen ik daar bijna was gaf mijn bus een storingsmelding: motorstoring - service nu  waarbij het lampje van het remsysteem op rood stond.

Nu had ik heel de middag al een probleem met mijn telefoon, ik heb daar 2 simkaarten in en allebei werkten ze niet, ik dacht het komt door de bergen (al meer kort last van gehad in Duitsland) dat ook nog gevraagd en kreeg te horen dat in dat gebied dat gewoon is.

Echter kon ik nu niet de ANWB bellen, online een pechmelding gedaan, maar achteraf kreeg ik te horen dat online niet voldoende is dat er ook telefonisch contact moet zijn.  Ik heb in de supermarkt een andere simkaart gekocht om te kijken of ik dan daarmee wel zou kunnen bellen, dat lukte uiteindelijk niet, in het registratieproces accepteren ze geen nederlandse ID kaart.

Na bijna 2 uur wachten ben ik toch maar naar de camping gereden. Uiteindelijk deed mijn telefoon het weer vanaf 23 uur, ik heb toen de ANWB gebeld en in overleg komt nu maandag in de ochtend de ADAC (duitse ANWB) mij helpen.

Het niet kunnen bellen in combinatie dat de auto een probleem aangeeft met de motor dat gaf mij wel de nodige stress, ik bleef wel kalm en na zo'n fijne dag was dit niet bepaald een fijne afsluiting.

1. Ma:
    20 augustus 2023
    Prachtige foto’s Stefan!
    Gelukkig komt de ADAC maandag helpen met het probleem met de auto! 🔧🗻🚍

Van al deze onverwachte strubbelingen leer je weer van moet je maar denken 🤨

Geniet van het heerlijke zwembad en het mooie weer! 🌅🫶
  2. Joyce van der Pluijm:
    20 augustus 2023
    Prachtige foto’s!!!
    Succes morgen met de ANWB, ik hoop dat ze het kunnen oplossen voor je 👌🏽
  3. Natacha Mukoko Fuala:
    21 augustus 2023